Během několika let prošel Lukáš Vršecký, autor projektu Rondo.cz, obchodními posty u společností DHL, TNT či UPC, nedávno ještě šéfoval B2B oddělení Alza.cz. V roce 2016 se rozhodl podnikat. Vymyslel inovativní business platformu Rondo.cz, sehnal investory Jana Hřebabeckého a Tomáše Vršeckého. Rondo.cz pak tento tým spustil do ostrého provozu v dubnu 2017. Chtěli jsme vědět víc.
Proč jste se rozhodl opustit místo managera a pustit se do podnikání?
Po více než třech letech na manažerské pozici jsem toužil po vlastním projektu. V korporátním prostředí jste jen malým ozubeným kolečkem velkého stroje. I když přijdete s dobrým nápadem, musíte počítat s dlouhým schvalovacím procesem a výsledek spatříte až za několik měsíců. Přesto jsem v Alze inicioval řadu projektů, které se uchytily. Začal jsem proto přemýšlet o podnikání, kde bych se mohl přímo podílet na rozvoji společnosti.
Jaký je počátek či inspirace projektu Rondo?
V praxi jsem zjistil, že věrnostní programy dlouhodobě nefungují. Dlouhé týdny, nebo dokonce měsíce musíte sbírat body za dílčí nákupy. A poté si můžete vyzvednout svoji „výhru“, třeba zaprášený model autíčka. To mi vrtalo hlavou a přemýšlel jsem o něčem, kde zákazník může získat hodnotnou odměnu. A to i za malý nákup a v podstatě ihned. V konceptu jsme využili uvolnění legislativy v oblasti spotřebitelských her, ke kterému došlo od začátku roku 2017. Do konce loňského roku byla omezena hodnota jednotlivé výhry maximálně na 20 000 korun. Souhrn všech nepeněžitých výher v soutěži nesměl ročně překročit hodnotu 200 000 korun. Nově mohou spotřebitelé hrát bez tohoto omezení, a proto jsme rychle zareagovali a nabízíme hodnotné výhry každý den. Nyní jsou mezi výhrami například hodinky, smartphony, tablety či domácí spotřebiče. V průběhu roku se bude dokonce na Rondo.cz hrát o osobní automobil.
V čem jste jiní než ostatní s věrnostními a motivačními programy?
Rondo umí nahradit stávající věrnostní programy, které většinou nutí své uživatele sbírat po dlouhou dobu body, za které v drtivé většině získají odměnu, o kterou ani nestojí. S Rondem mohou naopak i za malý nákup nebo interakci na webu dosáhnout na hodnotnou odměnu. A to vše formou napínavé a zábavné online hry, kterou lze hrát na svém počítači či mobilním telefonu kdekoliv a kdykoliv.
Partnerům umožňujeme získat také zcela nové zákazníky nebo více spokojených zákazníků. Obecně, všichni si chtějí zákazníky udržet a získat nové. Jenže většinou jde o výrobky, které prodává na trhu více prodejců. Obchodníci se tak musí předhánět, aby přesvědčili zákazníky, že si mají výrobek koupit právě u nich. Rondo.cz má být přidanou hodnotou a faktorem pro rozhodnutí.
Nabízíte firmám ještě něco dalšího?
Co se týče konkrétních způsobů zapojení a využití Ronda, tak těch je skutečně mnoho. Motivace nemusí posloužit jen k ovlivnění nákupního chování, ale také např. k výběru prodejcem preferovaného způsobu dopravy nebo platby, včasnému vyzvednutí zaslaného zboží, hodnocení produktů a podobně. Zdaleka nejsme jenom věrnostní program nebo motivační systém. Naše platforma dokáže například také pomoci s uvedením nových produktů na trh nebo získat více zpětné vazby od svých zákazníků. Ještě bych rád upřesnil, že Rondo disponuje tzv. superkomunitou nakupujících, tedy těch, kteří jsou zapojeni do nákupu u partnerů a zároveň pravidelně hrající Rondo. Naše platforma je tedy i účinným marketingovým nástrojem, neboť zapojeným partnerům udržuje věrné zákazníky napříč jednotlivými sektory. Každopádně Rondo není šablonovitá služba, pro každého zákazníka umíme ušít řešení na míru dle jeho KPIs.
Které subjekty již služeb Rondo.cz využívají?
Mezi první partnery Rondo, kteří využívají naši platformu pro odměnu za věrnost nebo motivaci svých zákazníků, patří pojišťovna AXA, Asus, Top4sport (Pumastore.cz, Opticlab.cz, Top4running.cz), Kasa.cz, Sparkys, Bambule, HM Studio hračky, Dobra-miska.cz a Stovkomat.cz a každým týdnem přibývají další.
za rozhovor poděkoval Pavel Kačer