Velikonoce jsou v Česku spojeny především s pomlázkou, obarvenými vajíčky a poléváním studenou vodou. Velkou roli ale hrají také velikonoční přípitky, což potvrzují výrobci lihovin. Letos prodeje druhé největší české likérky, Palírny U Zeleného stromu, před Velikonocemi rostou o desítky procent. Nejvíce jde přitom na odbyt vodka, tuzemák, vaječné likéry a Stará myslivecká.
Pavel Kadlec, ředitel Palírny U Zeleného stromu: „Prodeje našich produktů tradičně o Velikonocích rostou o desítky procent. Letos je to ještě více než loni. Největší zájem mají Češi o vaječné likéry. Těch o Velikonocích lidé koupí pětkrát více než obvykle. Několikanásobně vyšší jsou také prodeje Hanácké vodky, Vodky 42 a i tradičních tuzemáků a Staré myslivecké.“
Především hypermarkety a supermarkety se na Velikonoce zásobují již v prvním čtvrtletí roku. Podle údajů Palírny U Zeleného stromu tak o letošních Velikonocích vypijí Češi více tradičních lihovin než loni.
Pavel Kadlec: „U všech tradičních „velikonočních“ lihovin jsme letos prodali více než v prvním čtvrtletí 2016. Například prodeje Hanácké vodky letos v prvním čtvrtletí vzrostly meziročně o více než 70 procent, tuzemáku o 35 procent a Staré myslivecké o desetinu.“
Nárůst podle ředitele Palírny U Zeleného stromu souvisí s lepší ekonomickou situací a výrazným růstem mezd lidí od začátku roku. Pavel Kadlec: „Pociťujeme, že mezi lidmi je více peněz, za které si kupují mimo jiné i více kvalitnějších lihovin. Proto očekáváme za celý letošní roku růst našich prodejů o desetinu.“
Loni likérka s 500 letou tradicí zvýšila tržby o čtyři procenta na 1,4 miliardy korun. Letos plánuje růst o 10 procent na 1,55 miliardy korun. V loňském roce dosáhla likérka podle neauditovaných výsledků zisku 22 milionů korun.
(tz)