Věděli jste, že muži nakupují květiny více než ženy? Alespoň v internetovém obchodu Florea Holland s.r.o. Mnoho dalších zajímavostí z křehkého světa krásy a vůní přináší rozhovor s CEO managing director této společnosti Kateřinou Hemerle.
Nakupují u vás častěji ženy nebo muži? Které zákazníky máte nejraději?
Větší část našich zákazníků tvoří muži, kteří chtějí příjemně překvapit své partnerky. Ženy jako zákaznice často děkují jiným ženám – kamarádkám, maminkám, babičkám. Z toho důvodu máme „nejraději“ všechny naše zákazníky! Jsou to lidé, kteří chtějí potěšit, a toho si na nich ceníme.
Mají muži, pokud jde o výběr a úpravu kytic, jiný vkus? Co žádají nejvíce?
Mají odlišné preference než zákaznice. Většina našich klientů je konzervativní a trvá na červených růžích. Ženy naopak upřednostňují jiné barvy nebo jiné odrůdy květin – tulipány, lilie nebo chryzantémy. Muži mají často ještě jeden specifický požadavek, a to zůstat v utajení. Náš kurýr nesmí prozradit, od koho květiny jsou. Někdy jsou snahy o zjištění totožnosti dárce květin přímo detektivním příběhem i na sociálních sítích.
Přicházejí muži s jasnou představou, nebo více v nákupech tápou? Chtějí poradit s výběrem?
Zákazníci si většinou vyberou přímo v našem e-shopu, protože máme vlastní fotografie, takže vidí přímo produkt, který objednávají. Neprodáváme červené růže, ale konkrétní odrůdy. Někdo preferuje cenu a spokojí se s menšími květy, jiný ihned míří do kategorie luxusních růží. Naše operátorky ochotně pomáhají každý den od 8 do 22 hodin, a to na telefonu, chatu či Facebooku. Nejčastěji řeší dotaz, zda darovat sudý či lichý počet.
A vytvořili jste speciální nabídky pro muže? Jaké květiny považujete pro ně za nejvhodnější?
Náš e-shop není o škatulkování. Nedělíme květiny na narozeninové, z lásky, pro ženy či pro muže. Respektujeme individualitu našich zákazníků a poskytujeme jim široký, neustále se měnící sortiment. Nemáme v oblibě podsouvání stereotypů. Nejvhodnější květiny jsou ty, které má daná osoba ráda. Pokud si objednavatel či objednavatelka nejsou jisti tím, že květina muži udělá radost, doporučíme raději nákup zvážit.
Jak se daří internetovým obchodům, v čem jsou hlavní rozdíly proti kamenné prodejně, čím umíte překonat tu „absenci vůně a dotyku“?
Obecný trend je jednoznačný, lidé nakupují na internetu stále častěji. Náš e-shop má výhod mnoho: Sami si květiny nakupujeme na nizozemské květinové burze či přímo u pěstitelů, tím je maximálně zkrácena doba mezi seříznutím květiny a doručením adresátovi. Často se stává, že většina květin je sice vyprodána, ale fyzicky se nachází ještě v Nizozemsku, protože květiny dohráváme na e-shop po nákupu. Dbáme na výběr pěstitelů, takže je navštěvujeme často osobně, abychom znali celý proces a mohli zákazníkům poskytnout více informací. Absenci vůně a dotyku nahrazují detailní fotografie jednotlivých odrůd. Každá odrůda má svou fotku a popisek. Zákazník tak přesně ví, co objednává. Květiny doručujeme každý všední den po celé ČR vlastními izolovanými vozy ve speciálních obalech, které drží optimální teplotu. Zákazníkům vždy rády pomohou naše milé operátorky. A samozřejmě na všechny květiny poskytujeme záruku.
Na co se letos chcete nejvíc zaměřit? Vidíte další možnosti růstu, obohacení sortimentu a nových forem prodeje?
Směrem k zákazníkům se zaměřujeme na neustálé rozšiřování sortimentu a druhů balení. Nabídka na nizozemské květinové burze je opravdu široká, takže postupně testujeme, o co je či není zájem. Máme v plánu otevřít výdejní místa a také usilujeme o oficiální certifikaci prodejce Fair Trade květin.
Co by vám dnes udělalo největší radost?
Ráda bych zase jednou zažila ten pocit, kdy máte všechno hotové! Je opravdu velmi náročné řídit rychle rostoucí firmu a starat se o malého syna, kterého si chci užít a jemuž chci dát maximum. Takže největší radost mám, když vím, že je o vše postaráno a já mohu zavřít počítač a vypnout mobilní telefon. Na druhou stranu mne dobíjí pozitivní reakce našich zákazníků. Sami nám zasílají fotky spokojených obdarovaných a díky tomu už na našich stránkách vznikla nádherná fotogalerie, která je odměnou za všechnu tu dřinu celého týmu. Ty krásné příběhy a emoce, to je to, proč tu práci všichni tak rádi děláme.
mnoho dalších úspěchů popřál Pavel Kačer