Celosvětový program Superbrands, který je nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek, představil v rámci galavečera Superbrands Tribute Event některé nejúspěšnější obchodní značkypro rok 2015. Právo užívat pečeť kvality Superbrands si odneslo 42 firem, z nichž 30 získalo titul Consumer Superbrands a 12 titul Business Superbrands. Poprvé v tomto roce byla navíc vyhlášena i kategorie SUPERSON – Superbrands osobnost roku 2015, v níž uspěli dva srdcaři – hokejista Jaromír Jágr a přednosta Kardiocentra a Kliniky kardiovaskulární chirurgie IKEM v Praze prof. MUDr. Jan Pirk, DrSc (na snímku uprostřed). Speciální cenu Superbrands Most Innovative Brand získala značka Air Bank. Ocenění Superbrands Honorary patří neziskové organizaci Člověk v tísni.
Od roku 2014 získávají společnosti titul Superbrands jak v kategorii týkající se spotřebitelského segmentu, tak kategorii zaměřující se na tzv. B2B segment. Zatímco podnikatelské značky jsou důležitými hráči ve specializovaných odvětvích průmyslu, zemědělství a obchodu, se spotřebitelskými značkami se zákazníci setkávají dennodenně v maloobchodním sektoru či sektoru služeb.
Udělení titulu Superbrands je podmíněno náročným třífázovým výběrovým procesem, na jehož počátku stojí více než milion značek registrovaných v ČR. Jeho podstatnou součástí jsou preference zákazníků a názory odborné poroty (Brand Council). „Ocenění Superbrands tak pro firmu znamená důkaz, že se jejich značka ubírá správným směrem a jejích kvalit si všímá nejen odborná, ale i široká veřejnost,“ řekl Roman Sovják, ředitel programu Superbrands pro Českou republiku.
Premiérové ocenění SUPERSON – Superbrands osobnost roku 2015 (udělené na základě výzkumu GfK mezi širokou veřejností) se dostalo do rukou hokejisty Jaromíra Jágra a kardiochirurga prof. MUDr. Jana Pirka, DrSc., které lze vnímat nejen jako velké osobnosti, ale jejich jména již nabyla i statutu značky. „V oblasti profesionálního sportu je prezentace osobnosti jako značky dnes již naprosto úmyslnou součástí, ve světě medicíny se s takovým záměrem setkáváme velmi zřídka. Svou veřejnou účastí, celosvětovými úspěchy a záviděníhodnými schopnostmi patří oba ocenění v konečném důsledku mezi unikátní osobní značky oplývající silnými hodnotami,“ sdělil András Wiszkidenszky, regionální ředitel Superbrands pro Střední a Východní Evropu.
Vedle výše uvedených ocenění byla letos poprvé udělena i cena Superbrands Most Innovative Brand, kterou si odnesla značka Air Bank. Superbrands Honorary získala nezisková organizace Člověk v tísni.
V rámci galavečera Superbrands Tribute Event byla pokřtěna ročenka Czech Superbrands 2015, která obsahuje prezentaci některých oceněných firem a partnerů. Jako keynote speaker vystoupil šéf studia Dynamo design Michal Richtr s přednáškou na téma „Co dokáže design, design jako konkurenční výhoda“.
Superbrands je nejuznávanější nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek. Titul Superbrands je znakem speciálního postavení a uznáním speciální pozice značky na lokálním trhu. Pečeť Superbrands získávají značky s vynikající pověstí – zákazníci si s nimi spojují vyznamné hodnoty a mají k nim osobní vztah. Od svého vzniku ve Velké Británii si projekt získal celosvětové uznání a dnes je cena Superbrands uznávána jako ocenění, které na základě sjednocených kritérií a metod každoročně identifikuje nejlepší z nejlepších značek v téměř 90 státech na 5 kontinentech.
(tz)