Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve 160 zemích. Její produkty nabízí kvalitní koncesionářská síť v čele s výraznými jmény businessu v příslušných regionech. V roce 2012 Peugeot prodal po celém světě 1 700 000 vozů, urychlil budování svého zastoupení na velkých rostoucích světových trzích a pokračoval v posunu směrem k luxusnějším kategoriím výrobků. Značka je také velice aktivní v oblasti ekologie, uvedla jako první na světě dieselový hybridní pohon (ten mimochodem zakoupilo už skoro 30 000 zákazníků), prodává elektromobily, zdokonaluje své spalovací motory… To ji pravidelně umisťuje do čela pořadí automobilek s nejnižší produkcí emisí CO2. Investuje také do zcela nových pohonů, jako např. kombinace spalovacího motoru a stlačeného vzduchu, což představila pod názvem HYbrid Air letos v Ženevě. Inovovat a investovat se zkrátka musí, a to i ve zlých časech.
Krize však dolehla na automobilový průmysl mimořádně těžce. A francouzská automobilka Peugeot, která se tradičně zaměřovala hlavně na západoevropský trh, to samozřejmě obzvláště pocítila. Hovoří se o propadu prodeje značky, který se projevil i u nás, a dokonce pesimistické zprávy o podlomené stabilitě celé společnosti. Šuškanda obvykle zkresluje podstatu, a tak dostaly slovo nejen číselné hodnoty, ale i jejich stručný komentář Joëla Gorina, generálního ředitele českého zastoupení značky – společnosti PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA. Ta působí v ČR od prosince roku 1996 a mezi jejími koncesionáři jsou osobnosti, o nichž jste již na našich stránkách četli. Podávají skvělé výkony.
Škarohlídi se najdou vždy a všude. Nesesypalo se na vás najednou až příliš negativ? Jak to tedy vlastně je?
Každá firma prochází čas od času obdobím, kdy se jí daří lépe a kdy hůře. Peugeot už několik krizí v historii zažil, všechny přežil a vždy z nich vyšel posílený.
I teď mohu potvrdit, že naše automobilka, i přes pokles celkových prodejů způsobený zejména situací na západoevropských trzích, prosperuje a má odvahu v této době hojně investovat.
V České republice se značce Peugeot letos daří velice dobře. Od začátku roku do konce srpna jsme prodali 5920 vozů, což představuje 5,19% podíl na trhu a 5. místo v pořadí značek, přičemž loňský rok jsme zakončovali na 7. příčce.
Navzdory současnému českému trhu, který letos poklesl o 9 %, naše prodeje ve srovnání s loňskem o 9 % narostly. Za uplynulých osm měsíců jsme šestkrát překročili výsledek příslušného měsíce loňského roku a stále se snažíme udržovat příznivý trend i v následujících obdobích. V současné době máme o 20 % klientských objednávek více než loni.
A pozitivní zprávy přicházejí i z našeho klíčového trhu – z Francie, který oslabení chuti nakupovat auta evropskými zákazníky silně zasáhlo. Dnes je pokles prodeje značky Peugeot nižší než pokles automobilového trhu a tržní podíl značky mírně roste. Počet objednávek se oproti loňskému roku zvýšil a perspektivy jsou příznivé, zejména díky modelu Peugeot 2008, u něhož počet objednávek v Evropě překročil už 45 000 kusů.
Co stojí za úspěchem Peugeotu v ČR?
Dynamika sítě, marketingové aktivity, a zejména nové produkty. Letos na jaře jsme uvedli nový sportovní model Peugeot 208 GTi a malý městský crossover Peugeot 2008. Tento moderní a originální vůz je soudě dle jeho úspěchu u zákazníků skutečnou trefou do černého. Aby továrna v Mulhouse, kde se Peugeot 2008 vyrábí, zvládla nápor objednávek, bylo třeba zvýšit denní produkci ze současných 310 vozů postupně na 615 vozů od října.
Jsou to osobní auta, která dělají radost zákazníkům, nebo se daří i v užitkových?
Obě kategorie si vedou dobře. U osobních vozů jsme letos prodali o 332 vozů více než loni, což představuje zlepšení o 7 %.
Díky výhodné akční ceně se jednoznačně nejprodávanějším modelem letošního roku stal Peugeot 308 s 1577 vozy, což představuje 60% nárůst oproti roku 2012. Následuje Peugeot 208 s 710 vozy a Peugeot 301 s 620 vozy. Raketový vzestup zažívá také modernizované sportovní kupé Peugeot RCZ s 27 registrovanými vozy ve srovnání s 12 vozy prodanými za stejné období loňského roku. Užitkové vozy zaznamenaly ještě výraznější nárůst. Oproti loňsku o skoro 23 %. Náš podíl na trhu LCV je 12,3 % a v pořadí značek jsme na čtvrtém místě.
Navíc naše výsledky v následujících měsících ještě vylepší realizace významné zakázky týkající se modelu Boxer. Můžeme být tedy více než spokojeni.
Naznačíte, na jaké novinky se v závěru roku můžeme těšit?
V říjnu uvedeme nový model 308, pro Peugeot klíčový. Půjde o skutečný důkaz posunu značky k luxusnějším kategoriím výrobků. Ještě letos na podzim představíme také facelifty populárních vozů Peugeot 5008 a 3008.
připravila Eva Brixi