Češi i Slováci se stravují převážně doma. Vaření je pro ně často každodenní rutinou. Aby měli z vaření radost, přichází společnost LIDL s unikátním konceptem – vaření zdravě, rychle, jednoduše a za super cenu. Hlavní tváře projektu jsou šéfkuchaři Roman Paulus a Marcel Ihnačák.
Kuchyně již dlouho není výsostným územím žen, ty zde ale stále ještě tráví více času než muži. Zatímco muži si chvíle v kuchyni více užívají, vaření často vnímají jako odpočinek a rádi experimentují, pro ženy je příprava jídel spíše zaběhlým stereotypem a každodenní nutností. Právě to by chtěl LIDL změnit a naplnit české a slovenské kuchyně inovacemi a zábavou.
„Z našeho průzkumu vyplývá, že 38 % Čechů chybí při vaření inspirace. A protože prodáváme potraviny a zákaznici si k nám chodí pro suroviny na vaření a možná už při nákupu přemýšlejí, co uvaří, rozhodli jsme se jim inspiraci nabídnout,“ vysvětluje jednatel společnosti Lidl Česká republika Michal Farník. „Cílem této dlouhodobé kampaně je povznést každodenní rutinu vaření na zábavu, nabídnout jiný pohled na gastronomii, která stojí na čtyřech základních principech: zdravě, rychle, jednoduše a za super cenu, “ dodal Michal Farník.
Paulus vs. Ihnačák
Koncept je postavený na souboji dvou kuchařských es a v přeneseném smyslu proti sobě soutěží i česká a slovenská kuchyně. Do souboje proti stereotypům a nudě v kuchyni nasadila společnost Lidl českého šéfkuchaře Romana Pauluse a slovenského šéfkuchaře Marcela Ihnačáka. Jejich boj se bude pravidelně každý týden odehrávat na zbrusu nové webové stránce www.kuchynelidlu.cz. a bude uváděn v rámci televizních spotů společnosti LIDL.
Kuchaři dostanou týden co týden nový úkol, a to vymyslet z vybraných surovin zajímavý recept. Přináší tak do českých a slovenských kuchyní inspiraci.
Co radí šéfkuchaři?
Podle Romana Pauluse tkví úspěch v dobrých surovinách. „Nejlépe se vaří z čerstvých produktů a dnes to skutečně není problém, vše se dá koupit čerstvé. Nakoupit a hned uvařit, nejlépe sezónní ovoce a zeleninu,“ říká držitel michelinské hvězdy Roman Paulus a doplňuje: „jídelní lístek bychom měli přizpůsobit zrychlenému životnímu stylu – vařit lehčí jídla, zdravější a rychlejší.“
Jeho slovenský protějšek a bývalý kolega Jamieho Olivera Marcel Ihnačák říká: „Podle mě je nejdůležitější udělat z vaření radost, ne povinnost. To, co děláme s radostí, dopadne vždy lépe. Sežeňte si dobré kuchařské náčiní, a když si nebudete vědět rady, doporučuji navštívit webové stránky kuchynalidla.sk.“
Na co se zákazníci mohou těšit?
Dlouhodobá kampaň bude probíhat v podobě TV a rádiových spotů, v tisku, na letácích a billboardech, na internetu a sociálních sítích. Recepty budou pro širokou veřejnost dostupné nejen v letáku a na prodejnách, ale jako platforma bude fungovat především webová stránka www.kuchynelidlu.cz, kde najdou všichni milovníci vaření veškeré informace – recepty, instruktážní videa, dobré rady a triky a v neposlední řadě lze na stránkách hlasovat co chutná lépe nebo vkládat vlastní komentáře.
Kdo je Roman Paulus
Šéfkuchař hotelu Alcron přišel z pražského hotelu Hilton, kde působil jako Sous Chef restaurace Czech-House Grill & Rotisserie. Má mnoho zkušeností ze zahraničí – působil mj. v londýnském hotelu Savoy, půl roku strávil na zaoceánské lodi Queen Elisabeth II. na cestě kolem světa. Poznatky získával na mnohých školeních (The Emirates Academy of Hospitality Management) a stážích v restauracích oceněných michelinskou hvězdou (La Pergola v Římě, Maison du Boeuf v Bruselu). V roce 2004 se stal Mladým manažerem roku vyhlašovaným Národní federací hotelů a restaurací ČR. V hotelu Alcron navázal na úspěšný projekt vaření pro veřejnost a vede populární lekce vaření pro děti.
Kdo je Marcel Ihnačák
Už jako 23letý se stal šéfkuchařem luxusní pražské restaurace Století, kde vařil pro prezidenty Višegrádské čtyřky, Karla Gotta, Seana Conneryho či Calvina Kleina. V roce 2003 působil v londýnské restauraci Pied-á-Terre oceněné dvěma michelinskými hvězdami, která patří mezi pět nejlepších v Londýně. Dva roky vařil v restauraci Jamieho Olivera jako Sous Chef. Po návratu na Slovensko pracoval jako šéfkuchař restaurace Liviano, Fashion cafe, AuCafé a Executive Chef hotelu Double Tree by hilton v Bratislavě, kde měl na starosti kuchyni i během Mistrovství světa v hokeji. V roce 2010 mu vyšla kuchařka Radosť variť, která se stala bestsellerem. Brzy mu vyjde další kuchařská kniha. Už několik let předvádí své kuchařské umění i ve vysílání TV Markíza.
O společnosti Lidl
Společnost Lidl otevřela prvních 14 prodejen v České republice v červnu roku 2003. V průběhu jejího působení na českém trhu rozšířila obchodní síť na 229 prodejen. Lidl se již počtvrté stal Obchodníkem roku. Blízkost prodejen k zákazníkům a jednoduchost prodeje jsou základem úspěchu společnosti. Prodejny Lidl jsou specifické pro svou vysokou funkčnost, účelovost, příjemné a čisté prostředí. Jasné a přehledné rozdělení jednotlivých uliček umožňuje zákazníkovi rychlou a jednoduchou orientaci.
Filosofie prodeje společnosti Lidl je založena na vlastních produktech prodávaných pod vlastními značkami. Veškerý sortiment zboží podléhá neustále přísné kontrole kvality a pouze dodavatelé, kteří tyto vysoké normy kvality splňují, mohou své zboží do Lidlu dodávat. Důležitou zárukou čerstvosti všech potravin je krátká dodací cesta a okamžitá překládka zboží.
Společnost Lidl pro své zákazníky připravuje pravidelně slevové akce a speciální tematické týdny. Kromě potravinářského sortimentu jsou v rámci těchto akcí nabízeny také potřeby pro domácnost, kancelář, sport, zábavu nebo kutilství. Více informací na www.lidl.cz
(tz)